zondag 4 januari 2015

Wenkbrauwen verven

De afgelopen weken heb ik mij bezig gehouden met het verven van wimpers en wenkbrauwen. Omdat je je wenkbrauwen ook heel makkelijk zelf kunt verven leek het mij wel leuk om daar wat meer over te vertellen.

Ik teken mijn wenkbrauwen helemaal niet meer bij en verf ze nu eigenlijk altijd.

Helemaal links zien jullie een protection cream. Dit product beschermt de huid tegen verkleuring. Je brengt hem om en over je wenkbrauwen heen, breng hem ook goed aan tussen de haartjes. Heb je dit niet kun je ook vaseline gebruiken. Vaseline kun je alleen niet over de haartjes heenbrengen omdat dan de verf niet meer pakt. Let daar dus wel goed mee op waarschijnlijk kleurt je huid dan ook mee.
Daarnaast zien jullie en klein flesje waterstofperoxide. Hiermee maak je de verf aan die jullie ernaast zien. Ik gebruik 2 CM verf met 4 druppels aterstofperoxide.
Ik heb 3 kleuren verf. Zwart, donker bruin en licht bruin. Zwart word alleen gebruikt bij de wimpers. En of je donker of licht bruin gebruikt licht natuurlijk aan de persoon zelf. Hoe langer je de verf erop laat hoe donkerder deze word. Ook kun je de verf mengen. Ik gebruik de licht bruine verf en laat deze er 10 min. op zitten.
Dan zien jullie nog het kwastje. Dit is een simpel klein kwastje die je overal wel kunt vinden. Je kunt ook een schuin afgesneden eyeliner kwastje gebruiken die verkoopt onder andere essence.
Durf je je wenkbrauwen niet te verven ga dan voor een lichte verf en laat deze maar even zitten. Probeer het steeds opnieuw en laat hem steeds langer zitten tot je het gewenste effect heb. Zo kan het eigenlijk niet misgaan.
 

1 opmerking: