zondag 5 oktober 2014

Back to basic: reinigen

Het is weer zondag en dat betekend tijd voor een back to basic artikel. Vandaag gaat het artikel over het reinigen van de huid. Iedereen weet wel hoe belangrijk het is om je huid goed schoon te houden. Vandaag vertel ik jullie daar meer over.

Laat ik even beginnen met het feit dat ik geen expert ben op het gebied van reinigen of de huid. Maar ik kan jullie wel vertellen wat ik doe aan het reinigen van mijn  huid.
Je huid reinig je twee keer per dag, in de ochtend en in de avond. Mijn ochtend routine is iets minder lang dan mijn avond routine omdat ik in de avond natuurlijk ook mijn make-up van mijn gezicht af haal.
In de ochtend gebruik ik eigenlijk maar twee producten. Als eerste een face wash. Deze gebruik ik omdat het je gezicht echt heel erg goed reinigt en omdat ik er ook altijd wat meer wakker van wordt. Als tweede gebruik ik nog een tonic. Deze haalt de laatste restjes vuil van je gezicht af en ik vind het altijd een fijne basis voor mijn dagcrème.
Voor mijn avondroutine begin ik altijd met een oogreiniger. Ik gebruik deze als eerst omdat Ik hele gevoelige ogen heb en andere reinigers te agressief zin voor mijn ogen. Daarna gebruik ik een micellaire water. Ik merk persoonlijk dat zo een product bijna al mijn make-up er heel gemakkelijk afhaalt zonder dat ik hoef te boenen. Na het micellaire water gebruik ik nog een face wash om mijn huid optimaal te reinigen. En als afsluiter gebruik ik dan weer een tonic omdat ik dat een goeie basis vind voor een nachtcrème.
Gebruik jij nou helemaal geen make-up is het nog heel erg belangrijk dat je je huid twee keer per dag reinigt. Natuurlijk hoeft jou avond routine dan niet zo lang en uitgebreid te zijn als die van mij maar het reinigen met een face wash is alsnog erg belangrijk en goed voor je huid.
Neem altijd producten die bij jou huidtype passen. Ik neem altijd hele milde producten omdat ik een erg gevoelige huid heb.
En als laatste zijn er nog een paar ingrediënten die ik vermeid in mijn reinigingsproducten. Als eerste smeer ik echt niets meer op mijn gezicht waar alcohol denat in zit. Dit ingrediënt zorgt ervoor dat mijn huid heel geïrriteerd en rood word. Daarnaast tast dit ingrediënt, als je het veel en lang achter elkaar gebruikt, je huid ook echt aan. Parfum in een product vind ik niet heel erg maar als het echt boven aan de lijst staat sla ik die ook liever over. En als laatste SLES en SLS.
Dit was het voor vandaag. Ik hoop dat jullie het een handig artikel vonden. Wat zijn jullie tips als het gaat om reiniging?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten