maandag 1 september 2014

Dove body olie

Body oliën, Ik ben er gek op. De meeste mensen vinden het niet zo een heel fijn gevoel om een olie op te smeren en dat het nog een beetje vet blijft. Ik heb er geen problemen mee. Daarom was ik echt enorm benieuwt naar de nieuwe Dove purely pampering body oliën.

Er zijn in totaal twee verschillende soorten, ik heb ze allebei.
De body olieen zitten in een mooie langwerpige verpakking. Ik vind het niet alleen een hele mooie en rustige verpakking maar ook een hele handige en stevige verpakking. Op de dop staat non greasy. Ik vind het vettige gevoel na het aanbrengen van een olie niet heel erg storend maar het is natuurlijk fijner als het er niet is.
De eerste is pistachio en magnolia. Deze is heel erg vloeibaar en in de verpakking lijkt het net water.
De substantie lijkt groen in de verpakking maar heeft eigenlijk niet echt een kleur. Zoals ik al zij is het een hele dunne en vloeibare substantie wat een beetje onhandig kan zijn met aanbrengen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo vervelend vond.
De geur is echt heerlijk. Heel erg fris maar toch ook zoet. Als je hem eenmaal heb aangebracht is de geur niet heel erg meer aanwezig wat ik wel fijn vind. Toch ruik je hem goed met aanbrengen wat weer er lekker is.
De tweede geur is shea butter en warm vanilla. Een geur die ik ook weer heerlijk vind. Het is een wat warmere geur maar toch ook weer zoet.
Deze olie is wat dikker qua structuur en brengt daarom ook wat makkelijker aan. Omdat hij wat dikker is betekend dit wel dat hij iets langer nodig heeft om in te trekken. Je ziet hier de kleur van de olie ook wat beter. In de olie zitten hele kleine glansdeeltjes. In de zon is dit erg mooi maar voorderest zie je er gelukkig niet heel veel van.  Deze voed nets iets beter dan de eerste olie die ik liet zien.
De oliën zijn allebei heel erg verschillend en je kunt ze dus makkelijk allebei kopen. Ik ben erg blij dat ik ze allebei heb. Ze kosten 10 euro per stuk wat ik eigenlijk voor Dove wel erg prijzig vond. Ik kocht ze daarom met 40 % korting en kocht er 2 voor 12 euro.

2 opmerkingen: