zondag 14 september 2014

Back to Basic: gezichts kwasten

 
De afgelopen tijd heb ik heel erg veel verteld over allerlei producten. Maar met wat voor kwasten en hoe je deze producten precies moet aanbrengen daar heb ik nog niets over verteld. Daarom ga ik vandaag het eerste deel vertellen over kwasten. Dit deel gaat over gezichtskwasten.

Ik ga elk product af en laat mijn kwasten zien die ik daarvoor gebruik of die je daarvoor zou kunnen gebruiken. Er zullen vast meer kwasten zijn voor dat product maar dit zijn gewoon voorbeelden. Ook gebruik ik geen sponsjes omdat ik daar helemaal niet van hou en geen voorstander van ben, daarom laat ik alleen maar kwasten zien.
Het eerste product waar ik de kwasten voor ga laten zien is foundation
 

De eerste die jullie zien is een Flat top Brush van ELF. Deze kwast is echt perfect om foundation mee aan te brengen en dat doe ik dan ook elke dag met deze kwast. De haartjes staan best wel dicht op elkaar dus de kwast brengt ook een iets wat dikker laagje aan. Deze kwast is te koop op eyeslipsface.nl en kost 4 euro.
Daarnaast zien jullie een stippling brush. Deze kwast heeft juist haartjes die verder uit elkaar staan en geeft daarom een wat natuurlijker effect. Ook deze kwast komt van eyeslipsface.nl en kost ook 3 euro.
En als laatste de ouderwetse foundation kwast. Ik hou hier zelf niet zo van omdat deze nog wel eens voor strepen kan zorgen. Maar Ik heb in het begin ook gewoon een foundation kwast gebruikt. Deze kun je bijna overal wel krijgen zoals bij de Etos of bij de Hema.
Voor je foundation heb je nog veel meer kwasten. Bijvoorbeeld de expert face brush van Real Technieks. En zo heb je er nog wel meer van verschillende merken.

Dan gaan we door naar concealer. Ik denk dat veel van jullie concealer gewoon aanbrengen met jullie vingers maar ik vind het fijner om met kwasten te doen. Deze kwasten lijken, omdat het een foto is, dezelfde grootte als de andere. Maar deze zijn echt een stuk kleiner.
De eerste is de foundation kwast van de H&M. De H&M zegt dta het voor foundation is maar ik vind hem daar veel te klein voor. Dit is een kleine schuin afgesneden kabuki kwast. Dat betekend dat de haartjes erg dicht op elkaar staan en hij dus erg dekkend aanbrengt. Deze kwast was rond de 2 euro.
En daarnaast een stippling brush, Deze brengt dus iets luchtiger aan. Deze is van de Primark en kost 1,50.

Dan gaan we verder met poeder.
Links zien jullie een kabuki kwast. Deze brengt dus weer heel erg dekkend aan. Deze komt uit ene oude kerst collectie van Etos.
De rechter kwast is van de Hema. Dit is een normale poeder kwast en brengt dus gewoon een normaal dun laagje aan. Deze kwast kost rond de 3 euro.
Een poeder kwast is eigenlijk niet meer dan een grote kwast waarmee je makkelijk poeder kunt oppakken en over heel je gezicht kunt aanbrengen. Zo een kwats kun je bij veel merken vinden.

Na mijn poeder ga ik altijd door naar bronzer.
Aan de linker kant zien jullie een contour kwast van de Hema. Deze kostte 3 euro en hier kun je dus heel erg makkelijk bronzer mee aanbrengen.
Ik wil mijn bronzer altijd heel erg subtiel aanzetten daarom gebruik ik een stippling brush. Deze s er officieel niet voor gemaakt maar ik vind hem er heel erg fijn voor!

Voor blush gebruik ik wel de Hema contour kwast. Wil je een blush kwast kopen moet je eigenlijk voor een kwast gaan die schuin afgesneden is en niet te rond. Die van de Hema is heel erg fijn. Wil je nog iets goedkoper gaan heeft Essence ook een hele fijne kwast.

En als aller laatste highlighter. Hier heb je niet echt speciale kwasten voor. Maar het makkelijkste is om een niet al te grote platte kwast te gebruiken. Ik vind de poeder kwast van Essence echt ideaal om mijn highlighter mee aan te brengen. Heb je nog geen goeie highlighter kwast gevonden kun je dit product ook met je handen of met een oogschaduwkwast aanbrengen.
Hebben jullie nog tips voor gezichtskwasten?
 
 
 

1 opmerking: