dinsdag 12 augustus 2014

creme in een pot

Vandaag heb ik een soort van stelling voor jullie. Een onderwerp waar ik al lange tijd over aan het nadenken ben. Ik ben erg benieuwt naar jullie mening!

Je hoort het vaak dat crèmes in potten veel slechter zijn dan in tubes. Ik geloofde vanaf het eerste moment echt wel dat daar een kern van waarheid in zit. Alleen waren mijn eigen principes nogal anders.
Ik ben twee jaar altijd erg geïnteresseerd geweest in scheikunde en heb daarom ook een kleine basis kennis op scheikunde gebied. Daarom snap ik wel dat deze stelling gewoon een feit is. crèmes in potten zijn slechter dan crèmes in tubes. Als crèmes in potten echt goeie crèmes zouden zijn zullen ze na een tijdje bruin moeten worden.
Mijn mening was altijd: als het voor jou huid werkt moet je het gewoon gebruiken. Daarom zat ik eigenlijk een beetje te twijfelen. Een crème in een pot kan prima werken dus waarom niet gebruiken?
Toch heb ik besloten om zelf geen crèmes in potten meer te kopen. Zo bouw ik langzaam mijn potten stash af en gebruik ik op den duur alleen nog maar crèmes in tubes. Niet alleen is dit misschien wel beter maar zo krijg ik ook een wat kleinere verzorgingsstash. En de verpakkingen in tubes zijn natuurlijk veel makkelijker in gebruik en handiger om mee te nemen.
Het zal nog een hele tijd duren voordat die potten crèmes ook echt allemaal op zijn. Maar ik ben erg benieuwt of ik het ga volhouden. Wat vinden jullie hiervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten