woensdag 30 juli 2014

plannen

Aangezien ik bijna op vakantie ga ben ik nu heel erg aan het vooruitwerken. Het verklaart waarom de artikelen misschien niet altijd even up to date zijn. Maar naast dat het misschien niet super handig is wil ik jullie wel vertellen hoe ik dat gedaan heb.

Plannen is niet altijd even makkelijk. Ik vind het niet heel moeilijk en ook nog eens leuk om te doen. Het geeft een soort van rust. Omdat ik voor deze vakantie een hoop vooruit moest werken moest ik wel een goeie planning maken.
Als eerst vin ik het altijd super belangrijk om een planning te maken met wat ik ga schrijven. Ik schrijf de dagen op en het artikel erachter wat op die dag online moet komen. Heb ik dat artikel geschreven dan markeer ik het.
Het vooruit schrijven begon voor mij al heel erg vroeg omdat ik dan ook wat meer speling had met mijn examens. Ik schreef eerst altijd een week vooruit. Dat betekende dat ik deze week de artikelen voor volgende week schreef. Op een begeven moment begon ik 2 weken vooruit te schrijven. en uiteindelijk soms wel 3.
De laatste weken voor de vakantie waren een wat drukker wat bloggen betreft. Ik begon toen namelijk 2 weken per week te schrijven. Ik schreef dus in 1 week 2 weken aan artikelen. En zo heb ik uiteindelijk zover vooruit geschreven dat ik de week voor de vakantie, de drie weken in de vakantie en de week na de vakantie niets meer hoef te doen aan het bloggen.
Niet alleen het feit dat ik dan niet kan schrijven is de reden dat ik zover vooruit schreef. Ook vond  ik het gewoon fijn om even 5 weken niet meer te bloggen. Zo heb ik na de vakantie weer heel erg veel nieuwe inspiratie en zin om dingen te schrijven. Het is niet slecht om er soms even tussen uit te gaan zonder dat je blog stil staat.
Als laatste wil ik nog even melde dat ik niet door ga met het verre vooruit schrijven en dat eigenlijk ook niemand aanraad zolang het niet nodig is. Het is veel leuker om recent te kunnen schrijven. Wel moet je natuurlijk zover vooruit schrijven dat de spontane dingen die tussendoor komen geen probleem zijn.


1 opmerking:

  1. goede planning heb je. ik ga niet op vakantie of zo dus ik schrijf dan in 1 dag wel 3 artikels en dan heb ik even tijd x

    BeantwoordenVerwijderen