zaterdag 14 juni 2014

Boek review: The Fauld


 
Vandaag heb ik iets heel anders voor jullie dan normaal. Even geen beauty maar een boek op Ladylipbalm. Vandaag heb ik een korte review voor jullie van het boek The fault in our stars. Ik heb lang getwijfeld of ik dit artikel moest maken maar ik wilde echt iets over dit boek schrijven.

The fault in our stars is een oorspronkelijk Engels boek wat geschreven is door John Green. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van dit boek gehoord tot ik het moest lezen voor school. Toen ik het boek op ging zoeken op internet zag ik dat het toch wel een veel besproken boek was.
De eeuwige discussie op internet lijkt wel of het boek beter is in het Engels of in het Nederlands. Ik moest het boek in het Engels lezen en ik moet zeggen dat ik het erg goed te doen vond. Of het echt beter is in het Engels weet ik niet. op de ene blog lees je dat het Nederlands heel slecht is en op de andere blog lees je dat ze hem ook prima vonden in het Nederlands.

Ik vond het boek heel erg tegenstrijdig. Aan de ene kant was het heel erg grappig terwijl het aan de andere kant echt droevig en heftig was. Dit was wel het eerste Engelse boek wat mij ooit geboeid heeft en het eerste boek waar ik ooit een brok van in mijn keel heb gekregen. In het begin vond ik het verhaal door de humor die er inzit nog best luchtig, maar het word toch echt steeds heftiger.
Ik vond het verhaal zo goed. het is goed opgebouwd en je gaat echt meeleven met de personages. Op het einde is het wel heel droevig. Ik kon op een begeven moment ook niet meer verder lezen, dat heb ik toen pas veel later gedaan. Het is een hele onverwachtse wending in het verhaal en dat maak ik toch zelden mee in boeken.

Kortom ik vond het echt een heel erg bijzonder boek en raad hem heel erg aan. wat vonden jullie van dit boek?

1 opmerking: