zondag 22 juni 2014

Back to basic: Blush


 
Het is weer zondag en dat betekend een nieuwe back to basic. Vandaag gaat het over blush. Toen ik net begon met make-up had ik niets met blush. Ik dacht dat omdat ik al rode wangen had ik het niet hoefde te gebruiken omdat het mijn rode wangen alleen mar erger zou maken. Ik had het mis want nog niet zo heel erg lang geleden ontdekte ik hoe mooi blush kan zijn.

Blush is om je gezicht een kleurtje te geven. natuurlijk niet je hele gezicht maar je wangen. Het is er in veel verschillende vormen die ik jullie zo meteen zal laten zien. Hoe je het aanbrengt dat licht een beetje aan de structuur van de blush. Ik zal bij elke vorm die ik laat zien ook aangeven hoe je deze het makkelijks kunt aanbrengen.

Laten we even beginnen met de plek waar je het product aanbrengt. Hierboven zijn veel verschillende vormen aangegeven hoe je het kunt aanbrengen maar de plek is over het algemeen wel duidelijk, je brengt het aan boven de bronzer op de wangen. (vorige week schreef ik over bronzer). Waar je het precies aanbrengt is altijd even oefenen. Ik breng het zelf wat meer naar de zijkant van mijn hoofd aan en niet op de appeltjes van mijn wangen. Maar dat licht er maar net aan wat de vorm van je gezicht is.

De meest voorkomende vorm van blush is de poedervorm. Net als een gezichtspoeder is dit gewoon een pressed poeder met een kleurtje. deze vorm van blush is bij ieder make-up merk wel te vinden. Het is ook erg makkelijk aan te brengen. Je gaat gewoon met een kwast door de poeder en brengt het aan op je gezicht. kijk wel uit dat je niet teveel aanbrengt want je wilt geen overdreven blush streep op je gezicht.

Er zijn heel erg veel verschillende kleuren qua blush. Je heb oranje, roze, rood, paars en nog veel meer. ook kun je kiezen of je een matte blush gebruikt of een met een mooie glans. En natuurlijk heb je koele en warme tinten blush. Hier kan ik niet heel erg veel over uitleggen omdat het hierbij gewoon telt wat jij mooi vind en wat jou het mooiste staat. Kijk wat jij het mooist vind en probeer veel verschillende kleuren en ondertonen zodat je goed kunt kijken wat nou het best staat bij jou gezicht.

Naast de poeder blush heb je ook nog de cream blush. Deze heeft dus een cream structuur. Hierboven zien jullie deze in stick vorm maar je hebt hem ook gewoon in verpakkingen zoals op de foto van de poeder blushes. Normaal breng je je blush aan over je poeder heen, deze blush breng je aan onder je poeder. onthoud altijd dat je creamy producten op creamy producten aanbrengt en poeder op poeder. deze vorm van blush kun je gewoon met je vingers aanbrengen en in je huid werken.

Naast de creamy substansie zijn er ook echt vloeibare blushes. Deze werken eigenlijk precies hetzelfde als de cream blushes en zitten meestal in een tube.

En als laatste heb je ook nog de parels. Deze zijn prachtig om te zien. Eigenlijk zijn deze hetzelfde als de poeder blush. Je haalt je kwast over de parels en er zal gewoon poeder op je kwast komen. Niet heel erg ingewikkeld dus.
En dat was het weer voor deze week. ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Wat zijn jullie tips over blush?

3 opmerkingen: