zaterdag 29 maart 2014

wat neem ik mee op een weekendje weg.


 
Als je een weekend weg gaat moet je natuurlijk je make-up meenemen. Je moet dan een look kunnen maken voor overdag maar ook als je bijvoorbeeld een feestje heb. Toch probeer je zo min mogelijk mee te nemen zodat je niet met veel spullen hoef te slepen. K ga regelmatig het weekend ergens anders heen en heb door de jaren heen wel uitgevonden wat ik nou precies allemaal moet meenemen. Nou geef ik wel toe dat ik veel afwissel met producten, en ik vaak nog teveel meeneem. Ik ga jullie vandaag laten zien wat ik meeneem als ik een weekendje weg ben.

 
Laten we beginnen met de producten voor het gezicht. deze producten gebruik ik eigenlijk allemaal in mijn dagelijkse foundationroutine. Niet echt heel erg speciaal maar hier kan ik gewoon een mooie basis look mee maken voor op mijn gezicht, dus daarom deze producten.
Ik kan niet zonder primer, en gebruik deze dan ook elke dag. Op het moment ben ik helemaal weg va de skin smoother van de Etos. Ik gebruik deze al een hele tijd elke dag en ben hier erg van onder de indruk.

Dan is het tijd voor de foundation. Op het moment gebruik ik de NYC all day long foundation. Ik vind dit een erg fijne foundation en hij is ook erg licht van kleur wat ik op het moment echt nodig heb. Nu het zonnetje weer begint te schijnen wil ik eigenlijk langzaam weer wat mindere met gezichtsproducten, maar omdat mijn huid er op het moment niet super goed uitziet gebruik ik nog wel foundation.

Ik gebruik een concealer pen van de Etos. deze concealer is heel erg fijn om onder de ogen te gebruiken omdat deze lichte deeltjes bevat. Je krijgt een heel erg fris effect.
Om af te poederen gebruik ik een poeder van Essence uit de my skin lijn. Deze gebruik ik al een hele tijd en ik vind hem heel erg fijn werken.

Een bronzer gebruik ik dagelijks. Ik ben gewoon best wel bleek en ik vind het fijn om mijn gezicht te contouren en daardoor ook gewoon iets bruiner te lijken. Ik gebruik al heel erg lang de bronzer uit de my skin lijn van essence en ook deze is echt favoriet. De bronzers van essence zijn in het algemeen erg fijn en lekker betaalbaar!
Voor blush heb ik het sleek blush pallet. Hier zitten 3 verschillende blushes in. zo kan ik nog wel afwisselen met verschillende soorten blush. Echt een aanrader voor op vakantie omdat je niet zoveel producten hoeft mee te nemen, maar toch meer kleuren blush kunt dragen.

En als laatste een highlighter van Catrice uit een limeted edition. Deze gebruik ik op het moment erg veel, maar meestal kies ik er gewoon een uit die ik dan meeneem. Je kunt natuurlijk ook nog de highlighters uit de oogschaduw palette gebruiken voor het gezicht.

 
Door naar de oogschaduw. Oogschaduw kan belangrijk zijn om mee te nemen, want je kan hierdoor zorgen dat je een look voor overdag makkelijk kunt omtoveren ik een avond look.
Natuurlijk is het belangrijk om weer te beginnen met een basis. De I love stage oogschaduwbasis blijft echt een favoriet van mij.

Dan het sleek au naturel pallet. Hiermee kun je hele mooie looksmaken voor overdag. Ik maak hier eigenlijk heel erg vaak hele verschillende looks mee die ik gewoon overdag draag. De kleuren kun je ook wel gebruiken voor ’s avonds dus eigenlijk kan 1 pallet al genoeg zijn.
Toch neem ik ook nog graag het wed n’ wild pallet mee in 738 comfort zone. Ook hier zitten nog hele mooie bruintinten in waar je een look voor overddag mee kunt maken, maar ik vind vooral de groene tinten heel erg leuk om ook ’s avonds te dragen. Met beide palette kun je eigenlijk alle kanten op.

Hier nog wat overige producten voor de ogen en lippen.
Mijn wenkbrauwen teken ik elke dag bij dus mijn geliefde wenkbrauwpotlood mag niet thuis blijven. ik gebruik het wenkbrauwpotlood van essence in de lichte kleur 04 blonde.

Ook de wenkbrauwgel van essence vind ik erg fijn en vooral in combinatie met het wenkbrauwpotlood gebruik ik deze elke dag.
Ik neem 1 eyeliner mee. op dit moment gebruik ik de vloeibare eyeliner van paris memories heel erg veel. Ik ben veel aan het oefenen met vloeibare eyeliner en het gaat erg goed.

Ik gebruik vaak meerdere mascara’s maar als ik een weekend weg ga mag ik er van mezelf altijd maar 1 meenemen. Op het moment is mijn favoriet nog the falsies volume mascara van Maybelline.
Ik neem eigenlijk nooit echt lipsticks of lipgloss mee als ik een weekend weg ga. Ik deed dit in het begin wel maar ik merkte dat ik het nooit gebruikte. Daarom neem ik altijd gewoon een lippenbalsem mee.

En als laatste de kwasten die ik meeneem. Een handige tip om je kwasten makkelijk te vervoeren is om ze in een zonnebrilhoesje te stoppen, en ik bedoel dan zo een zachte die je aan de bovenkant zicht kan maken met touwtjes. Hier passen al deze kwasten makkelijk in en het neemt niet veel plaats in beslag.
De poeder kwast die ik meeneem is een kleine kabuki. Deze werkt erg fijn voor mijn poeder en hij is veel pleiner dan mijn normale poeder kwast.

Voor foundation gebruik ik de onderste kwast aan de rechter kant. Deze gebruik ik normaal alleen voor concealer omdat hij klein is en overal makkelijk bij komt. Maar voor een paar dagen is hij ook prima geschikt voor foundation. Over deze kwast komt trouwens nog een review!
Boven de foundation kwast licht een poeder kwast van essence deze gebruik ik altijd voor highlighter. Ik vind dit echt een hele fijne kwast om mijn highlighter mee aan te brengen.

En daar boven licht de roze blush kwast van essence. Deze gebruik ik gewoon om mijn blush mee aan te brengen. Ik vind de kwasten van essence erg fijn en de zijn niet al te groot.
De stipple brush aan de linker kant gebruik ik al heel erg lang voor bronzer. Ik vind dit zo een fijne kwast. Hij brengt de bronzer heel subtiel aan waardoor je niet zo snel last krijgt van vlekken of dat je teveel bronzer heb aangebracht.

En als laatste natuurlijk nog mijn oogschaduwkwasten. Van onder naar boven liggen er een platte oogschaduwkwast van essence. Een stevige blendingkwast van ELF, de smokey eye brush van Essence, de blendingkwast van de Hema en een fluffy oogschaduwkwast van de Hema. Met deze kwasten kan ik gewoon alle looks maken die ik wil.    

Zoals jullie kunnen zien neem ik alsnog wel veel producten mee. maar dit zijn gewoon wel producten die ik echt gebruik. Ik kan ook nog wel een artikel maken over zo een klein mogelijke toilettas die je mee kunt nemen maar dit zijn in ieder geval producten die ik op dit moment graag meeneem als ik een weekendje weg ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten