dinsdag 18 maart 2014

everyday look


 
Ik probeer elke dag een andere ooglook te maken en dat lukt me de laatste tijd heel erg goed. toch heb ik altijd een look waar ik op terugval als ik weinig tijd of gewoon geen inspiratie heb. Het is een hele lichte shimmer look. Het leek me wel leuk om deze met jullie te delen. Het is een hele simpele look die binnen 2 minuten te maken is.

Voor ik begin met het artikel heb ik nog een vraag aan jullie. Ik vond het echt heel erg moeilijk om foto’s te maken van de ooglook. Dus hebben jullie daar tips voor dan hoor ik ze heel erg graag in de comments! Doordat ik het zo moeilijk vond lijkt het op de camera allemaal gewoon wat minder. Minder shimmer en minder kleur. Toch hoop ik dat jullie er wel wat aan hebben en een goed beeld krijgen van mijn everyday look!

Hier nog 2 plaatjes van de ooglook. Ik vond het echt heel erg jammer dat de shimmer en de kleur niet zo goed overkomen. Ik hoop dat ik wat tips binnen krijg! In ieder geval een hele lichte ooglook die eigenlijk overal goed bij past.

Ik begin altijd met een oogschaduwbasis. En daar gebruik ik de i love stage oogschaduw basis voor. Mijn favoriet!

Ik gebruik de color tattoo op mijn ooglid. Hierdoor blijft de lichte kleur langer zitten en komt de lichte kleur ook echt naar voren in de look. Ik wil dat in ieder geval wel, de donkere kleur die we nog gaan gebruiken is echt alleen om vorm te geven.

Uit het Sleek au natural pallet gebruik ik 3 kleuren. Als eerst de witte kleur helemaal links (nougat). Dit word de basiskleur die ik aanbreng over mijn hele oog. Dit zorgt ervoor dat het blenden makkelijker gaat.
De middelste kleur is een matt bruine tint genaamd Bark. Dez gebruik ik in mijn arcadeboog maar alleen om iets wat vorm te geven. zodat het niet gewoon een vlek shimmer lijkt, maar wel echt een mooie look.

En de laatste kleur heet taupe. Dit is een licht oranje tint met heel erg veel mooie shimmer erin. Ik gebruik deze over het hele ooglid (over de color tattoo) en blend deze kleur helemaal naar boven ook over de donkere kleur heen.

Uit het 738 confort zone pallet van wed n’ wild gebruik ik een hele mooie highlighter. Deze vind ik wat mooier bij de look als de highlighter uit het sleek pallet.

Om de look af te maken gebruik ik een vloeibare eyeliner van miss sporty. Je kunt de look iets heftiger maken een wing maar ik heb hier niet voor gekozen. Bij mij was de eyeliner een beetje mislukt maar ik vond het zelf niet zo heel erg storen.
En mijn favoriete mascara op het moment is The Falsies volume express mascara van Maybelline.

En dit zijn de kwasten die ik gebruikt heb. Van links naar rechts zal ik alle kwasten even afgaan. De eerste is een kwast uit de superheroes LE collectie van essence. Deze heb ik gebruikt voor de color tattoo.
De tweede is een platte oogschaduw kwast van essence. Deze heb ik gebruikt om Taupe uit het sleek pallet mee aan te brengen.

De derde kwast is een belendingskwast van de Hema. Deze heb ik natuurlijk gebruikt om alles mooi te blenden.

De vierde (een na laatste) kwast is een wat compactere blendingskwast van ELF. Deze heb ik gebruikt om Bark licht aan te brengen in mijn arcadeboog.

En de laatste kwast is een fluffy oogschaduwkwast van de Hema en deze gebruik ik altijd voor highlighter.

En dat was mijn everyday look. Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en ik hoor heel graag jullie tips om mooie foto’s te maken van ooglooks!

4 opmerkingen: