vrijdag 20 september 2013

review body fruit collectie Kruidvat





De kruitvat heeft al een tijd de body fruit collectie in zijn schappen staan. Dit is een hele betaalbare lijn met lichaam verzorging. Ik heb al een tijdje wat producten hiervan in mijn bezit, en laat jullie vandaag weten wat ik van de producten vind. Ben je benieuwt lees dan snel verder.

Deze lijn heeft 3 verschillende geuren: cranberry & pomegranate, bleuberry & lychee en coconut & shea Butter. Er was ook een 4de geur mango en papaya maar deze verkopen ze niet meer. Van elke geur hebben ze een shower gel, body scrub, body lotion, body butter en een handzeep.




Als eerst heb ik 2 body butters. De geuren cranberry & pomegranate en bleuberry & lychee. De geur bleuberry & lyche (de roze pot) is heel zoet en vrij sterk aanwezig. De geur cranberry & pomegranate is veel frisser en minder aanwezig. Heel verschillende geuren maar beide erg lekker.

de verpakking vind ik vrij neutraal afgezien van de bovenste sticker. De sticker ziet er vrij kinderlijk uit. Maar opzich niet heel lelijk. In de pot zit 200 ml. Even groot dus als een body shop body butter. Je doet er ook wel lang mee.



Het product zelf is een echte harde boter. De boters voeden mijn huid echt heel goed, en de geur blijft bij beide licht hangen. Dus ben je voor de winter op zoek naar een goed voedende body butter die niet al te duur is, hier is die dan! De prijs bedraagt 2,89.

 


Dan de scrub in dezelfde geur als 1 van de body butters: bleuberry & lychee. De geur is hier ook precies hetzelfde als bij de body butter alleen dan net iets minder sterk. Wel heel lekker zoet.

De verpakking van de scrub is weer in dezelfde print, niet verkeerd maar kan wel beter zoals ik net al zij. Wel vind ik het makkelijk dat de scrub in een tube zit. Lekker makkelijk voor onder de douch. In de tube zit 200 ml, een aardige fles dus. Kruitvat is zeker niet gierig met zijn producten.

De scrub is vermengt met een soort shower cream. Dus niet echt een gel of olie, maar meer een body lotion met de scrub deeltjes erin. Voelt erg voedend aan. Maar helaas vind ik de scrub deeltjes  iets te fijn, ze mochten wel wat groffer van mij. Ik hou van grove scrub’ s, mar heb jij een gevoelige huid dan kan dit wel een hele fijne scrub zijn. Zeker voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen, hij kost 1,99.

 


 En dan als laatste de body lotion. Van dit product kan ik de geur niet goed beschrijven. Maar de deze geur is ook niet heel belangrijk want hij zit toch niet meer in het assortiment. Dus hierbij gaat het meet om de lotion zelf.

Het is een ronde verpakking met een draaidop. Niet ideaal, maar ook niet heel onhandig. En zoals gebruikelijk dezelfde print. In deze fles zit 250 ml. Ook weer erg veel. Je kan hier wel even mee vooruit.

De lotion vont ik niet zo fijn om as body lotion te gebruiken. Ik weet niet precies waarom, maar ik vond hem denk ik iets te simpel hiervoor. Ik gebruik hem namelijk het liefst als scheer crème. Het zorgt er echt voor dat mijn benen na het scheren heerlijk zacht zijn. Ook voorkomt het ingegroeide haartjes en voed het de huid extra goed. Toch nog een toppertje op het einde dus. Deze bodylotion kost 2.29.

Dit was alweer het laatste product die ik heb voor jullie. Uit de coconut & shea butter geur heb ik niets omdat ik kokosnoot gewoon niet lekker vind ruiken. Maar ik denk dat alle producten wel vergelijkbaar zijn. Ik vind deze producten echte aanraders, zeker als je niet al teveel geld wilt uitgeven.

 

 

2 opmerkingen:

  1. de producten lijken me heel fijn. ik heb een ander blog ( ik ben blogger al wat beu ) nou heb ik wordpress. beautywithemke.wordpress.com
    grt Emke x

    BeantwoordenVerwijderen