zondag 7 december 2014

Toetsweek

Vorige week was het zover, de eerste toetsweek van dit jaar op deze opleiding. Ik vond het heel erg spannend. Omdat ik het wel weer tijd vond voor een persoonlijk artikel en mijn opleiding ook te maken heeft met beauty ga ik jullie er vandaag wat meer over vertellen.

Ik vond het enorm spannend. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten. Ik kende de vraagstelling van de leraren nog niet en hoe de toetsen precies in elkaar zouden zitten. Daarnaast had ik twee praktijk toetsen terwijl ik nooit eerder praktijk toetsen had gehad.
Laat ik beginnen met de praktijktoetsen. Ik had praktijk voor visagie en het vak praktijk zelf. Voor visagie moest ik alleen reinigen, concealer, foundation, poeder en shapen. Dit mocht gewoon bij elkaar. Het ging gelukkig goed en heb hiervoor ook een goed cijfer gehaald.
Voor praktijk moesten we een model meenemen. Gelukkig heb ik hier een hele tijd geleden al voor gezorgd. Ik moest een handbehandeling uitvoeren en een gezichtsbehandeling. Ik was heel erg nerveus en ben ook wel wat dingetjes vergeten. Zo ben ik het voorverwarmen voor de lysing vergeten en de watjes op de ogen voor het aanbrengen van de lysing. Toch had ik hier ook nog een heel erg goed cijfer voor.
De rest waren gewoon theorie toetsen. Ik vond ze allemaal heel erg meevallen. In vergelijking met de middelbare school waren de vragen makkelijk en de toetsen kort. De cijfers die ik terug heb zijn allemaal goed. Het moeilijkste vak dat ik had was analyse. Een vak waarbij je alles over het menselijk lichaam leert. Hier moest ik heel erg veel voor kennen. IK had er heel erg veel tijd aan besteed en gelukkig bleek dat wel uit mijn cijfer. Ik had maar 1 fout dus een 9,7!
Kortom ik hoef de volgende keer niet meer nerveus te zijn. De toetsweek ging goed. Voor de mensen die misschien volgend jaar naar het MBO gaan, het valt allemaal heel erg mee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten