zondag 28 december 2014

Hoe gaat het nu met rijles?

Alweer een aantal weken geleden ben ik begonnen met rijlessen. Ik heb toen ook een artikel geschreven over mijn eerste les. Nu we al weer heel wat lessen verder zijn leek het mij wel leuk om een update te schrijven.

Laat ik beginnen met dat ik voor mijn eerste rijles helemaal niets af wist van auto’s. Ik had er nog nooit in een gereden. Ik wist niet eens waar het gas pedaal zat. Ik begon dus echt vanaf het begin.
Ik rij nog steeds niet volledig zelf. Wat ik nu doe is steuren, richting aan geven, gas geven, remmen en de koppeling besturen.
Vorige week had ik even een moment dat ik dacht dat ik het nooit ging leren. De rijles ging niet zo goed als ik gehoopt had. Iedereen in mijn omgeving verteld me ook dat hun bij hun eerste rijles al alle handelingen zelf deden. Dat ik dat nu na 7 uur nog niet deed vond ik frustrerend. De les erna ging het weer een stuk beter en dat motiveerde me weer.
Autorijden leek mij heel eng maar het valt me reuze mee. Mijn rijinstructeur is heel rustig en brengt dat ook naar mij over. Nu ik een beetje begin te wennen aan het idee dat ik zelf moet gaan rijden vind ik het ook een stuk minder eng.
Voor de mensen die ook hun rijbewijs willen gaan halen maar het steeds uitstellen, begin ermee! Als je eenmaal met de lessen bezig bent valt het allemaal wel mee.

2 opmerkingen:

  1. Hi Pamela and good luck for your school!!!You'll see that you can do it without problems. I wish you a happy new year. I have a new post....check out my blog when u have time. Kisses,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/eniwherefashion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk dat je rijlessen mag doen over een kleine 2 jaar kan ik ook beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen