zaterdag 16 augustus 2014

kwasten wassen

Ik ben dol op kwasten. Breng bijna al mijn make-up aan met kwasten. Ik kan er ook echt van genieten als ik een nieuwe make-up kwast heb en die dan voor de eerste paar keren te gebruiken. Een minder leuk deel van kwasten is dat je ze goed moet wassen. Ik was ze echt elke week omdat ik zelf merk dat mijn kwasten er veel mooier door blijven, ze fijner in gebruik zijn en mijn huid het ook een stuk prettiger vind. Vandaag vertel ik jullie met welke producten ik mijn kwasten was.

Hoe je een kwast wast dat weten we denk ik allemaal wel. Net zoals je je haar wast. Maar met wat soort product daar worden nog wel eens vragen over gesteld. Een van de meest voorkomende en wat mij betreft beste producten is baby shampoo. Ik gebruik nu een babyshampoo van de Etos. Ik vind dit persoonlijk erg fijn werken omdat het je kwasten heel erg zacht maakt en gewoon erg goed schoon. Het is een mild product dus je kwasten zullen niet beschadigen of veel haren verliezen.
Heb je even geen baby shampoo in huis, zoals ik een paar weken terug, dan kun je ook gewoon een douche gel uit de douche pakken. Ik heb het geprobeerd en het werkte prima. Mijn kwasten werden erg goed schoon en ook gewoon lekker zacht.
Naast dat ik mijn kwasten 1 keer per week was vind ik het ook fijn om ze tussendoor een touch up te geven. Mijn oogschaduw kwasten maak ik elke keer na gebruik schoon. Mijn blush kwast maak ik ongeveer om de dag schoon. En mijn overige kwasten maak ik tussen door 1 keer schoon. Dit doe ik met een kwastenreiniger. Dit kan het kwasten wassen niet vervangen maar haalt product uit de kwasten zodat er geen kleuren door elkaar gaan en desinfecteert het. Ik gebruik een kwastenreiniger van het Kruidvat.
Waar wassen jullie je kwasten mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten