dinsdag 25 maart 2014

essence mono oogschaduw duo review


 
Deze twee prachtige mono oogschaduws van essence heb ik al een hele tijd liggen. En ik had ze eigenlijk gekocht om te reviewen. Toch kwam daar steeds maar niets van, maar dan nu eindelijk de review. De reden dat de review wat langer heeft geduurd is eigenlijk omdat ik deze producten niet zo vaak gebruikte in het begin. En als ik de producten niet heb gebruikt kan ik ze ook moeilijk reviewen. Maar de laatste tijd heb ik deze wat vaker gepakt, en nu heb ik er dan eindelijk een review over geschreven.


Ik begin maar meteen met het product waar ik het meest enthousiast over ben. De essence metal glam oogschaduw in 05 chocolate jewelery. Een prachtige bruine kleur.

De verpakking vin dik leuk. Hij ziet er leuk uit en past ook bij het product. de verpakking is erg stevig en je hoeft niet bang te zijn dat deze zomaar open zal gaan als je hem bijvoorbeeld in je tas heb zitten. ook heb ik hem een aantal keren meegenomen en je ziet dat hij nog nergens is gaan slijten.

Ik had voor ik het product ging gebruiken productfoto’s genomen. Die zijn doordat ik zolang heb gewacht met reviewen verdwenen. Ik heb ze denk ik weggegooid toen ik mijn bestanden ging opruimen. Daardoor heb ik van deze oogschaduw dus geen foto’s meer van het product toen hij nieuw was.

Het is een prachtige bruine kleur. echt een kleur waar ik heel erg van hou. Lekker veel shimmer, iets waar ik soms echt heel erg mooi kan vinden. Over de oogschaduw lag wel een overspray. Zodra je het product gaat gebruiken gaat die weg. Dat kun je ook goed zien op de foto. Bij het product ziet het er een beetje raar uit maar in gebruik merk je er niets van.

 
De pigmentatie is super. Echt een intens bruine kleur met een prachtige gouden gloed eroverheen. Ook de structuur van de oogschaduw is fijn. Hij is heel erg zacht en geeft niet zo snel fall out.

En dan de 3D oogschaduw van essence. Dit is niet echt een mono oogschaduw omdat er toch twee kleuren inzitten. De verpakking is bij mij niet echt mooi door al het plakband dat eromheen zat. De verpakking vind ik leuk, maar niet heel speciaal. Hij is gelukkig niet lelijk en de vormgeving is wel leuk. Toch vind ik de tekst die erop staat niet erg speciaal. Wel is de verpakking erg stevig.

De vorm van de oogschaduws is prachtig. de highlighter heeft echt een prachtig patroon. Ik vind dit echt iets heel leuks toevoegen aan een product. ook zijn de kleuren erg mooi. een prachtige highlighter met een goed bruikbare, niet al te opvallende bruine kleur.


De swatches van de 3D oogschaduws zijn prachtig. ze hebben een hele fijne zachte structuur zonder veel te kruimelen.  Ze hebben veel pigment maar zijn ook prima op te bouwen in kleur.
Ik ben heel erg blij met beide oogschaduws! Vooral van metal glam wil ik zeker meer kleurtjes proberen. De metal glam oogschaduws kosten 2.59 per stuk en de 3D oogschaduws 2.89.

7 opmerkingen: